بدون بکار گیری ابزارهای نوین، روابط عمومی اهداف خود را محقق نمی کند
امتیاز:
روح اله استاک در ادامه افزود: به هر میزان که سازمان ها و موسسات با انسان ها و افراد پرسشگر و پیگیر و حساس و علاقه مند به صورت دو طرفه با استفاده از وسایل ارتباطی مختلف تبادل پیام داشته باشند، همانا پیشرفت و توسعه روزافزون را به دست خواهند آورد و سطح آگاهی و اطلاعات مردم و جامعه ارتقاء خواهند یافت.
وی به سابقه طولانی روابط عمومی در تاریخ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: روابط عمومی پدیده ای است متعلق به قرن بیستم که البته ریشه هایش به اعماق تاریخ بر می گردد به شکلی که قدمتی به اندازه ارتباطات انسانی دارد. در تمدن های نخستین همچون تمدن های ماد، بابل، یونان و روم مردم را با بهره گیری از تکنیک هایی که هنوز هم مورد استفاده اند، به پذیرش اقتدار دولت ترغیب کرده اند.
کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید نمود: بدون تردید هیچ حرفه و پیشه ای نمی تواند خود را بی نیاز از الگو برداری و انتخاب الگو های برتر بداند و در حرفه روابط عمومی نیز الگوهایی مطرح می باشند که بر اساس روش ها و ارزش های حاکم بر بینش و رفتار دست اندرکاران این حرفه مشخص می شوند.
روح اله استاک بهره گیری از ابزار و اطلاعات جدید و همراهی با تکنولوژی نوین جهانی را از وظایف کنونی روابط عمومی ها برشمرد و تاکید نمود: انعکاس اخبار و اطلاعات به جامعه، برقراری ارتباط دائم با رسانه های مکتوب، سمعی و بصری، تهیه فیلم از عملکرد خود و استفاده از ابزار ارتباط جمعی خصوصاً اینترنت از وظایفی هستند که روابط عمومی ها باید در راستای تحقق این فعالیت ها بکار گیرند