راه اندازی سامانه ملی1690 گامی در جهت صیانت از حقوق مردم است
امتیاز:
به گزارش خبرنگار وب دا، محمدرضا سپهر در خصوص سامانه ملی 1690 اظهار داشت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و اجرایی شدن گام سوم طرح تحول مرکز ملی پاسخگویی و نظارت بر اجرای تعرفه های خدمات سلامت«1690» راه اندازی شد.
وی افزود: سامانه که شعار آن «تکریم جامعه پزشکی، تضمین حقوق بیمار» و در راستای اجرای بسته نظارتی کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطر نشان کرد: این سامانه به نفع جامعه پزشکی بوده و علاوه بر آن می توان از حقوق مردم در این طرح صیانت و پاسداری نمود و با تکریم خدمات قشر پزشک، در جهت رعایت اصول و اخلاق مداری در خدمات رسانی خواهد بود.
وی اضافه کرد: از این پس کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق تماس با سامانه تلفنی 1690 یا ثبت شکایت در سایت اینترنتی شکایت خود را اعلام و کد رهگیری دریافت نمایند و همچنین شروع رسیدگی به شکایات از طریق دریافت اطلاعات از سامانه تلفنی یا اینترنتی www.1690.ir و یا مراجعه شاکی و یا گزارش مراجع ذی صلاح خواهد بود.
مسئول کمیته اطلاع رسانی طرح تحول نظام سلامت استان شکایات از طریق مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حداکثر ظرف دو روز کاری، ضمن اعلام موضوع به شاکی جهت تکمیل مستندات و تهیه گزارش نظارتی به کمیته کارشناسی حداکثر ظرف مدت 10 روز کاری پرونده تکمیل و به مراجع ذی صلاح ارسال می گردد.
سپهر یادآور شد: هدف از راه اندازی این سامانه کاهش پرداخت هزینه های مردم و ایجاد دسترسی به خدمات و ارتقاء کیفیت خدمات می باشد.