برگزاری دوره آموزشی مهارتهای ارتباطی و تکریم ارباب رجوع در ستاد دانشگاه
امتیاز:
کارگاه آموزشی مهارتهای ارتباطی و تکریم ارباب رجوع در سالن اجتماعات ستاد دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور جمعی از رؤسا، مدیران، مسئولین بخش ها و پرسنل بیمارستانها و کارشناسان معاونت درمان برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار وب دا، در ابتدای این دوره که با استقبال کم نظیر پرسنل مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستانهای دولتی و خصوصی روبرو شد، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبیین نقش و جایگاه تکریم ارباب رجوع، مطالبی را در رابطه با شیوه برخورد مناسب با ارباب رجوع علی الخصوص مراجعان به بیمارستانها از نظر دین مبین اسلام، سیره اهل بیت، احادیث، رهنمونها و توصیه های قرآن کریم در این خصوص بیان نمود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر هاشمی ضمن تشکر از بانیان برگزاری دوره به ضرورت و اهمیت برگزاری این دوره برای پرسنل بیمارستانها بصورت اختصاصی اشاره کرد و از آمادگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برای همکاری در جهت برگزاری دوره های مرتبط در این زمینه با توجه به درخواست مراکز درمانی شهرستانها خبر داد.
در ادامه نیز معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به حضار سخنانی در خصوص اهمیت برگزاری اینگونه دوره ها برای پرسنل بیمارستانها که خط اول ارائه خدمات به بیماران و همراهان به عنوان نماد عملکرد دانشگاه و اهمیت و ضرورت ارتباط صحیح با بیماران را بیان کرد.
دکتر جمیل صادقی فر در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه مطالب علمی در خصوص اصول ارتباط و تکنیکهای تکریم ارباب رجوع و انجام تمرینات و کارگروهی با حضار پرداخت و بر ضرورت برگزاری دوره های مشابه به عنوان دوره هایی اولویت دار در سطح بیمارستانها تاکید نمود.