نحوه عملکرد سامانه ارتباطات مردمی 190 وزارت بهداشت و درمان در ایلام تشریح شد
امتیاز:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام نحوه عملکرد سامانه ارتباطات مردمی 190 وزارت بهداشت و درمان در ایلام را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار وب دا، دکتر علیرضا شریفی در این رابطه اظهار داشت: این سامانه جهت دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشت محیط حرفه ای شامل تخلفات بهداشت مواد غذایی، بهداشت مراکز تهیه وطبخ (رستورانها، اغذیه، نانوایی و....)، اماکن عمومی، بهداشت آب، دفع غیربهداشتی فاضلاب و زباله، بهداشت هوا، بهداشت مراکز درمانی مطبها و بیمارستانها، تخلفات بهداشتی مراکز پرتوپزشکی و..... و سلامت کار مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: شهروندان در کلیه نقاط شهرستان بدون نیاز به پیش شماره و توسط تمام اپراتورهای تلفن همراه و همچنین تلفن های ثابت فقط با گرفتن شماره 190 با سامانه تماس گرفته و با راهنمایی منشی تلفن گویا کد مورد نظر را گرفته و با کارشناسان محیط مستقر در ستاد وزارت بهداشت ارتباط برقرار می گردد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام در ادامه این بحث گفت: بازرس بهداشت محیط حرفه ای پس از دریافت گزارش در اسرع وقت اقدامات قانونی لازم را به عمل آورده و نتیجه توسط کارشناس توزیع خبر در سامانه درج می شود.
وی با اشاره به اینکه سامانه طوری طراحی شده است که کلیه اقدامات تاحصول نتیجه باید ثبت و پیگیری شود، خاطر نشان کرد: اگر تخلفی در حوزه های مذکور توسط مردم پیگیری گردد، شاکی با تماس مجدد با سامانه بهداشت 190 و اعلام کد رهگیری از نتیجه اقدامات مطلع می شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام با اشاره به اینکه اطلاعات فرد شاکی محرمانه است، تاکید کرد: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه بهداشت محیط و حرفه ای در کلیه ساعات شبانه روز به سامانه بهداشت 190 اعلام نمایند.