اولین جلسه کارگروه استقرار میز خدمت با حضور دکتر شیری از سازمان مدیریت، مشاور اجرایی رئیس دانشگاه، مدیر توسعه، مدیر حراست، مدیر بازرسی، مدیر پشتیبانی، مدیر روابط عمومی، مدیر اداره حقوقی، رئیس اداره کارگزینی، رئیس تخلفات دانشگاه، رئیس اداره فناوری و اطلاعات و کارشناسان حوزه های مختلف ستاد دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.
به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر شیری نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این کارگروه به بیان توضیحاتی در رابطه با اهداف و برنامه های سازمان مدیریت در راستای اجرای مناسب میز خدمت در ادارات و نحوه خدمات دهی به مردم در قالب آن پرداخت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهداف تشکیل کارگروه استقرار میز خدمت به منظور اجرای بند 6 دستورالعمل میز خدمت در راستای یکسان سازی اجرای دستورالعمل مذکور و پاسخ به سوالات و ابهامات مربوط به استقرار میز خدمت در ادارات پرداخت.
دکتر شیری خاطرنشان کرد: منظور از استقرار میز خدمت در ادارات، حذف ارتباطات چهره به چهره در راستای کاهش بروکراسی اداری و افزایش سلامت اداری در نهایت افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و متقاضی خدمات اداری می باشد.
وی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در ادارات در جهت استفاده مراجعات از پتانسیل میز خدمت برای انجام امور اداری خود یادآور شد: در حقیقت میز خدمت یک ماکت کوچک از ساختمان اداری خواهد بود که خدمات را به صورت سادهتر به مراجعان ارائه خواهد کرد.
در ادامه این کارگروه نیز مدیر توسعه و نماینده تام الاختیار دانشگاه در میز خدمت به نمایندگی از مسئولان و کارشناسان حاضر در جلسه اظهار کرد: فلسفه وجودی نظام اداری خدمتگذاری به مردم است و همه کارکنان دولت در تمامی مراتب، خادمان مردم هستند.
حمید آلی آبادی ادامه داد: بر این اساس کارکنان امانتدار مردم و حافظ و پاسدار حقوق آنان باشند و این امر در راستای توجه به کیفیت و دقت با تکیه بر ارزش ها و حفظ امانتداری و تسهیل نمودن فرایند کار و رعایت عدل و انصاف در خدمتگزاری به مردم می باشد.
وی افزود: به یاری خداوند و با توجه به طرح تحول نظام سلامت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو و آموزش پزشکی یکی از دستگاههای پیشرو در ارائه خدمات به مردم می باشد و با کمک همه عزیزان میز خدمت جهت خدمت بهتر در بهترین فضای ممکن برای ارباب رجوع دایر خواهدشد.
مدیر توسعه و نماینده تام الاختیار دانشگاه در میز خدمت با بیان اینکه در این برنامه از کارشناسان خبره، شایسته، ماهر، پاسخگو و آموزش دیده استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: عمده فرایند و هدف از میز خدمت شفافسازی و راهنمایی و پاسخگویی دقیق به ارباب رجوع و پیگیری وضعیت درخواستها میباشد.
وی تصریح کرد: در این فرایند، تعهد و پایبندی به زمان ارائه خدمت، رعایت نظم و در دسترس بودن کارکنان برای ارباب رجوع می باشد و هدف کلی این میز احساس رضایت برای مردم و فعالیت پیوسته میز خدمت به شکلی که بتوان از نظر کیفی رضایت عمومی را جلب نماید.
آلی آبادی ابراز داشت: از کلیه معاونین محترم دانشگاه روسای محترم بیمارستان ها، مدیران محترم شبکه ها و کلیه مدیران ستادی انتظار میرود که سهولت دسترسی به افراد و امکانات برای دریافت خدمت به مردم فراهم
نمایند.
در ادامه این نشست نیز اعضا به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در رابطه با موضوعات مطروحه در کارگروه استقرار میز خدمت پرداختند.