نباید بخاطر مسائل جزیی و پیش پا افتاده از کوره در برویم
امتیاز:
مرضیه آزادی ادامه داد:در زمان مشاجرات سعی کنید از لحن و کلماتی استفاده کنید که موجب آزار طرف مقابل تان نشود و او را تحریک نکند. رفتار خود را تحت کنترل داشته باشید و از نمایش اعمالی استفاده کنید که موجب بی احترامی و توهین به دیگران می شود، خودداری کنید.
وی تاکید نمود: موقعیت شناس باشید و با یادآوری این جمله در ذهنتان که "هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد" در زمان مطرح کردن موضوعات، مطمین شوید که اکنون شرایط و موقعیت شما و طرف مقابلتان برای گفتگو مناسب است یا نه؛ مثلاً فرد غریبه ای در میان شما حضور نداشته باشد، یا خودتان و طرف مقابل آمادگی ذهنی لازم برای بحث در رابطه با آن موضوع را داشته باشید، زمان کافی و مناسب باشد، مدارک و مستندات قابل بحث در دسترس باشد، افراد تحریک کننده و سواستفاده گر در بین شما نباشند، مکان گفتگو مناسب باشد تا شرایط محیطی ذهن شما را مخدوش نکند.
کارشناس مسوول سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان ایلام به کم اهمیت جلوه نمودن مشکلات در زندگی اشاره کرد و گفت: به مشکلات بخندید و در زمان گفت وگو خوش اخلاق باشید و در برابر ناملایمات لبخند بزنید تا عصبانیت شما بروز نکند. طوری بخندید که طرف مقابل فکر نکند او را مسخره می کنید و با حالتی که نسبت به یکدیگر احساس صمیمیت بیشتری کنید بحث خود را با خنده و شوخی همراه کنید. با رفتار و سخنان خود به طرف مقابل اطمینان دهید که خواهان حل مشکلات هستید و با شخص او مشکلی ندارید.