X

اخبار

تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 آذر 1392
جلسه روابط عمومی های سطح دانشگاه برگزار شد

  جلسه روابط عمومی های سطح دانشگاه برگزار شد

امتیاز: Article Rating

به گزارش خبرنگار وب دا، در ابتدای این مراسم، آیاتی از کلام الله مجید تلاوت گردید و در ادامه این گردهمایی، فرماندار شهرستان مهران ضمن خوش آمدگویی به مدعوئین اظهار داشت: اهمیت و ارزش روابط عمومی در یک سیستم به اندازه ای است که از آن به عنوان بازوی مجموعه یاد می کنند و هر حرکت، اقدام و عملی که در یک مجموعه انجام گیرد، اگر یک روابط عمومی قوی وجود نداشته باشد، این اقدامات و همه اعضاء را ضعیف و کم رنگ نشان می دهد.
حجت الله نصیری پور در ادامه سخنان خود تاکید نمود: یک روابط عمومی باید نقش خود را به گونه ای در مجموعه نشان دهد که همه اعضاء نیازمند وی باشند و در راستای انجام وظایف سازمانی و رسالت خود، از توان و پتانسیل روابط عمومی بهره بگیرند.
وی به مردم داری و خوش خلقی روابط عمومی در ارتباط با جامعه اشاره کرد و افزود: روابط عمومی ها باید آنقدر قوی و مثمرثمر عمل کنند که مردم آنان را بخشی از خود قلمداد کنند و در هر حال حضور و ارتباط با مردم و ارباب رجوع را فدای وظایف سازمانی خود نکنند و در یک کلام می شود گفت که یک روابط عمومی باید بداند که میزان رضایتمندی مردم از وی چقدر است.
فرماندار شهرستان مهران به نقش پررنگ روابط عمومی در همه زوایای ارگان ها، نهاد و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اگر مجموعه ای می خواهد موفق عمل کند قطعاً باید روابط عمومی آن فعال و پویا باشد چرا که یک روابط عمومی آیینه هر نهاد، ارگان و اداره ای است. همچنین خلاقیت روابط عمومی می تواند باعث موفقیت مجموعه متبوعه خود شود زیرا از طریق نوآوری و خلاقیت در پیشبرد اهداف می توان میزان رضایتمندی را ارتقاء داد و امورات مربوطه را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند.
در ادامه نیز سرپرست روابط و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خوش آمدگویی به روابط عمومی های حوزه های مختلف دانشگاه و تقدیر از تلاش های روابط عمومی حوزه ریاست دانشگاه و تشکر از میزبانی ارزشمند شبکه بهداشت شهرستان مهران اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش ها و گردهمایی ها به ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها در دانشگاه منجر خواهد شد که امیدواریم در آینده نیز بتوانیم این راه را تداوم بخشیم.
مهندس سمیر ایار به تعریف روابط عمومی برای حاضران پرداخت و گفت: تعریف مشترکی که از روابط عمومی وجود دارد، این است که ایجاد ارتباط سازمان با محیط برای آن عنوان شده است و ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی با محیط بیرون از جمله مردم و جامعه و کسانی که خدمات را دریافت می کنند و محیط درونی نیز شامل اعضا و حوزه های مختلف سازمان باید ایجاد شود.
وی داشتن برنامه را از وظایف و نیازهای اصلی روابط عمومی ها برشمرد و خاطرنشان ساخت: داشتن برنامه یکی از اصولی است که روابط عمومی را به سوی انجام موفق امور محوله سوق می دهد که در این راستا باید تحلیل درست و دقیقی از نیازهای موجود داشته باشد و در ادامه نیز بتواند با ارزشیابی موقعیت، مسیر اصلی و صحیح را دنبال کند.
سرپرست روابط و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود نقش روابط عمومی در سازمان را برجسته و مهم توصیف کرد و ابراز داشت: در تمام دنیا اهمیت و جایگاه والای روابط عمومی به یک علم تبدیل شده و همچنین برای موفقیت در این حوزه، هزینه های خوب و مناسبی را در نظر می گیرند چرا که معتقدند هزینه در این حوزه سرمایه گذاری است و موفقیت و نیل به اهداف این حوزه باعث موفقیت کلی سیستم و سازمان می گردد.
در ادامه این جلسه نیز روح الله استاک کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خیرمقدم گویی به مسوولان و کارشناسان حوزه های مختلف دانشگاه عنوان کرد: رسانه ها یکی از مهمترین مخاطبین روابط عمومی های هر سازمان و ارگانی به حساب می آیند و در واقع نمود فعالیت های آنان از طریق انعکاس در رسانه ها صورت می گیرد به این خاطر ارتباط روابط عمومی ها با رسانه های دیداری و شنیداری باید به بهترین شکل ممکن باشد.
وی به تشریح آموزش های مربوط به حوزه خبرنویسی برای حاضران پرداخت و در بخش دیگری از صحبت های خود انعکاس واقعیات از طریق روابط عمومی ها را یکی از اصول مهم در این حوزه برشمرد و گفت: یکی از آسیب هایی که روابط عمومی ها را تهدید می کند، تلاش برای پنهان کاری و جلوگیری از انعکاس واقعیات است که روابط عمومی ها باید از این موضوع اجتناب ورزیده و سیاست شفاف سازی را در پیش گیرند.
این کارشناس روابط عمومی خاطرنشان کرد: این نکته را همواره به یاد داشته باشیم که روابط عمومی های سازمان ها نباید به شکلی عمل کنند که به عنوان مدافع مدیریت و سایر حوزه های سازمان خود عمل نمایند و وظایف تعاملی دو سویه بین سازمان و جامعه را فراموش کنند در واقع باید پلی ارتباطی بین بیرون و درون سازمان باشند.
استاک به عدم وجود جایگاه متناسب با روابط عمومی در کشور و استان اشاره کرد و بیان داشت: روابط عمومی متاسفانه هنوز نه تنها در ایلام بلکه در کشور نیز جایگاه خود را آنچنان که باید پیدا نکرده است و در مقابل این امر نیز خوشبختانه برخی از مدیران با نگاهی مثبت به روابط عمومی می نگرند اما متاسفانه هنوز اعتبار مشخص و مجزایی برای اقدامات و فعالیت های روابط عمومی ها اختصاص نیافته است که روابط عمومی ها بتوانند از اعتبارات اختصاص یافته و مشخص و مربوط به خود در جهت فرهنگ سازی، تبلیغات، اطلاع یابی و اطلاع رسانی بصورت جدی استفاده نمایند.
محمدرضا سپهر کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز به عنوان سخنران بعدی ضمن تقدیر از حضور کارشناسان روابط عمومی های سطح دانشگاه در این جلسه ابراز داشت: با توجه به این که فلسفه روابط عمومی ها مردم داری و هدف روابط عمومی جلب اعتماد و مشارکت عمومی، ایجاد و حفظ و تداوم تفاهم بین سازمان و جامعه است، لذا باید روابط عمومی در راستای اطلاع رسانی و پاسخگویی عمل نماید و به عنوان پلی ارتباطی بین مردم و سازمان متبوع عمل کند.
وی اضافه کرد: ارزیابی افکار عمومی توسط روابط عمومی ها برای مدیریت هر سازمان و ارگانی ضروری بوده و شناخت افکار عمومی و راه های تعامل بیشتر و ارزنده تر با مردم و اجتماع نیز برای مسوولان و دست اندرکاران حوزه روابط عمومی حائز اهمیت زیادی است.
کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به اهمیت و ارزش روابط عمومی در دنیای امروز اشاره کرد و تاکید داشت: روابط عمومی بعنوان چشم یک سازمان محسوب می گردد و علاوه بر رسالت اصلی روابط عمومی هدف اصلی یک سازمان اداری را دنبال  می کند و ضروری است دارای دانش، قدرت بیان ، تخصص، سرعت عمل در برقراری ارتباط سالم با جامعه باشد و فقدان تخصص، بی توجهی مسوولین، عدم دانش کافی و توان مالی از عوامل اصلی ضعیف نمودن  و کمرنگ شدن اهمیت روابط عمومی ها محسوب می گردد.
سپهر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دوسویه روابط عمومی ها در ارتباط بین جامعه و سازمان متبوع اشاره کرد و ابراز نمود: هر نهادی که با افکار عمومی سروکار دارد نیازمند تصویر روشنی از خود نزد افکار عمومی است و این تصویر سازی توسط روابط عمومی صورت می گیرد و روابط عمومی هم باید پاسخگویی نیازهای درون سازمان و هم جامعه هدف باشد لذا انعکاس به موقع مشکلات موانع پیش روی یک سازمان و نیازهای مردم را می توان روابط عمومی پاسخگو دانست.
در ادامه جلسه نیز اعضاء به صورت کارگاهی به تمرین و بحث و بررسی آموزش های مربوط به حوزه روابط عمومی پرداختند و در بخش دیگری از این برنامه یکروزه، مسئولان و کارشناسان روابط حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایلام با همراهی فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه مهران از مناطق عملیاتی و یادمان شهدای قلاویزان دیدن نمودند و در این مکان مقدس نیز نماز ظهر و عصر توسط اعضاء بصورت جماعت برپا گردید.

 

تصاویر
  • جلسه روابط عمومی های سطح دانشگاه برگزار شد
ثبت امتیاز