موفقیت روابط عمومی در گرو شفاف سازی و انعکاس واقعیات است
امتیاز:
وی در ادامه گفت: رسانه ها یکی از مهمترین مخاطبین روابط عمومی های هر سازمان و ارگانی به حساب می آیند و در واقع نمود فعالیت های آنان از طریق انعکاس در رسانه ها صورت می گیرد به این خاطر ارتباط روابط عمومی ها با رسانه های دیداری و شنیداری باید به بهترین شکل ممکن باشد.
این کارشناس روابط عمومی به تشریح آموزش های مربوط به حوزه خبرنویسی برای حاضران پرداخت و در بخش دیگری از صحبت های خود انعکاس واقعیات از طریق روابط عمومی ها را یکی از اصول مهم در این حوزه برشمرد و گفت: یکی از آسیب هایی که روابط عمومی ها را تهدید می کند، تلاش برای پنهان کاری و جلوگیری از انعکاس واقعیات است که روابط عمومی ها باید از این موضوع اجتناب ورزیده و سیاست شفاف سازی را در پیش گیرند.
استاک خاطرنشان کرد: این نکته را همواره به یاد داشته باشیم که روابط عمومی های سازمان ها نباید به شکلی عمل کنند که به عنوان مدافع مدیریت و سایر حوزه های سازمان خود عمل نمایند و وظایف تعاملی دو سویه بین سازمان و جامعه را فراموش کنند در واقع باید پلی ارتباطی بین بیرون و درون سازمان باشند.
وی به عدم وجود جایگاه متناسب با روابط عمومی در کشور و استان اشاره کرد و بیان داشت: روابط عمومی متاسفانه هنوز نه تنها در ایلام بلکه در کشور نیز جایگاه خود را آنچنان که باید پیدا نکرده است و در مقابل این امر نیز خوشبختانه برخی از مدیران با نگاهی مثبت به روابط عمومی می نگرند اما متاسفانه هنوز اعتبار مشخص و مجزایی برای اقدامات و فعالیت های روابط عمومی ها اختصاص نیافته است که روابط عمومی ها بتوانند از اعتبارات اختصاص یافته و مشخص و مربوط به خود در جهت فرهنگ سازی، تبلیغات، اطلاع یابی و اطلاع رسانی بصورت جدی استفاده نمایند.