تبلیغات مواد غذایی مضّر، سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد
امتیاز:
به گزارش خبرنگار وب دا، دکتر رسول دشتی اظهار کرد: متاسفانه مواد مضر همچون چیپس و پفک نه تنها به فراوانی در دسترس کودکان قرار دارد بلکه تبلیغات از سوی رسانه ها کودکان را به مصرف بیشتر این مواد غذایی ترغیب می کند.
وی با بیان اینکه بر اساس چشمانداز سلامت باید شاهد کاهش تبلیغات مصرف موادغذایی مضر باشیم تصریح کرد: در مقابل باید تبلیغات وسیعی برای سوق دادن بچهها به سوی موادغذایی مفید به زبان بچگانه انجام شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: به دلیل گستردگی مبحث تنقلات نیازمند فعالیت وسیعی در حوزه فرهنگی هستیم البته کار در این حوزه برای کسب نتیجه درست زمانبر است اما از طرفی چون کودکان توان مراقبت از خود را ندارند باید والدین تا جایی که میتوانند مانع فرزندان از مضرف مواد غذایی مضر شوند و آنها را به مصرف مواد غذایی سالم تشویق کنند.
وی در ادامه از مصرف خودسرانه بعضی از مردم در خصوص انواع داروها انتقاد نمود وبیان کرد: مردم ایران 3 برابر مردم کشور چین متقاضی مصرف آنتیبیوتیکها هستند بیتوجه به اینکه اگر فردی در طول روز بیش از سه مورد قرص مصرف کند تداخل دارویی ایجاد میشود
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: کم نیستند افرادی که اقدام به مصرف خودسرانه دارو بدون تجویز پزشک میکنند و یا بدون اینکه یک دوره درمانی را طی کنند به پزشک دیگر مراجعه میکنند که نتیجهای جز تلنبار کردن دارو به دنبال نخواهد داشت.