بیش فعالی در اثر کم توجهی در کودکان پدید می آید
امتیاز:
به گزارش خبرنگار وب دا، سمیه باقری اظهار داشت: اين نوع سندرم، بيشتر در پسران ديده شده و از3 سالگي شروع ميشود اماتشخيص جدي آن از زماني است كه کودک به محيط مدرسه پا ميگذارد و ميتوان رفتار او رادر كلاس درس، مورد بررسي قرارداد.
وی ادامه داد: اينگونه رفتارهاي بيشفعالانه بهطور معمول با عدم تمرکز همراه است و مهمترین نشانه های آن را می توان ناتواني از يكجا نشستن و بيقراري، قطع پيدرپي گفتوگو و مكالمهي بزرگترها، انجام رفتارها، اعمال وكارهاي نسنجيده ، پاسخ دادن به سؤال، پيش از به پايان رسیدن سوال، ناتواني در پيگيري مطلبها و رها کردن کارها در میانه راه و بي صبري و بيتحملي شديد را برشمرد.
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیمارستان ولیعصر(عج) دره شهر خاطر نشان کرد: پرحرفيبهخصوص در كلاس درس، مدام در حال حركت و جنبوجوش بودن، بيصبري و نداشتن تحمل براي ايستادن در صف و رعايت نوبت، عصبي و حساس بودن و مرتب پايين و بالا پريدن، برهم زدن بازي بقيهي همكلاسيها و دخالت بيمورد در كار آنان، قاپيدن وسايل و اسباببازيهاي کودکان ديگر و هل دادن بقيهي کودکان در صف نیز از دیگر نشانه های کودکان بیش فعال است.
وی در ادامه این موضوع اضافه نمود: این کودکان همچنین علائمی مانند انجام تكليفهاي مدرسه بدون توجه و دقت لازم، بيتوجهي به قوانين و مقررات وضعشده در كلاس يا مدرسه، نداشتن مهارتهاي لازم در برقراري ارتباطهاي اجتماعي با ديگران، گمكردن وسايل شخصي بر اثر بيمبالاتي و بيدقتي و از اين شاخه به آن شاخه پريدن در صحبت های خود را نیز در خود دارند.
باقری ابراز داشت: براي تشخيص اين بيماري، انجام آزمايشهاي پزشكي از نوع بينايي و شنواييسنجي، آزمايش خون و بررسي مسائل ارثي و تاريخچهي زندگي پدرو مادر، نوع زايمان و تولد او، ضربههاي احتمالي مغزي، جراحي و بيهوشي در زمان کودکي و... بايد انجام شود.