به گزارش خبرنگار وب دا، در ابتدای این نشست قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و روز ارتباطات و روابط عمومی عنوان کرد: خاستگاه همدلی وهمزبانی روابط عمومی است وارتباط بین دولت وملت را همین روابط عمومی ایجاد می کند که بدون تردید در پیشبرد اهداف سازمانی وخدمت به مردم کمک کننده است.
دکتر علی دل پیشه خاطر نشان نمود: درسالی که ازسوی مقام معظم رهبری به نام دولت وملت،همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، می طلبد روابط عمومی ها نیز باسرلوحه قراردادن این شعار در راه توسعه و پیشرفت قدم بردارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کارکنان روابط عمومی باید از مهارتهای ارتباطی بالایی برخوردار باشند و آگاهیهای گسترده در خصوص موضوعات مختلف داشته باشند و توانایی مدیریت افکار عمومی را داشته باشند و نیاز مخاطب را بشناسند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ایجاد ارتباط دوسویه بین مردم و مجموعه را رسالت خطیر روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی پل ارتباطی مدیر دستگاه بامردم است ولازم است نگاه مدرنی دراین حوزه اتخاذشود.
دکتر دل پیشه در پایان سخنان خود بر لزوم برگزاری نشست های شورای روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: جلسات شورای هماهنگی روابط عمومی ها فرصتی برای همگرایی و ارتباط اعضای شورا با یکدیگر است.
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه و مدعوین و تبریک اعیاد شعبانیه و روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی چشم بینا و گوش شنوای هر مجموعه ای می باشد بنابراین اگر مجموعه بخواهد در راه موفقیت گام بردارد باید روابط عمومی آن توانمند و دارای تجربه باشد بنابراین کار روابط عمومی از حساسیت ویژه ای برخوردار است و این امر رسالت روابط عمومی را سنگین تر می کند.
محمدرضا سپهر با اشاره به وظیفه خطیر فعالیت در عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی ، خاطر نشان کرد : تمام کسانی که در حوزه روابط عمومی ها فعالیت می کنند ، باید از دقت ، درایت و هوشمندی خاصی برخوردار باشند .
وی افزود: شناخت تهدیدها و فرصت ها از جمله وظایف روابط عمومی است و با یک بررسی مناسب می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و با شناخت نیروهای تاثیر گذار مذهبی و فرهنگی بعنوان یک فرصت و پتانسیل می تواند راه استفاده از آنان را در اختیار سازمان قرار دهد .
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ابراز کرد : فراهم کردن زمینه ارتباط بیشتر مدیران دستگاههای اجرایی با مردم و رسانه ها، اطلاع رسانی خدمات، فعالیت ها و علمکردهای دستگاههای اجرایی و پاسخگویی به مطالبات مردم از دیگر مواردی است که روابط عمومی ها باید به آنها توجه بیشتری داشته باشند.
در ادامه نیز معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام روابط عمومی ها را پل ارتباطی بین مسئولین و مردم دانست و اظهار کرد: اگر به روابط عمومی اهمیت داده نشود مطمئن باشید سازمان ها در برقراری ارتباط سازنده و تعامل با مخاطبانشان با مشکلات جدی مواجه خواهند بود.
دکتر نقدی با اشاره به نبود دیدگاه مناسب نسبت به شغل روابط عمومی در جامعه، گفت: به مسوولیت روابط عمومی یک سازمان باید بهعنوان یک تخصص وحرفهای که میتواند افکار عمومی را شکل دهد، نگاه شود.
وی با بیان اینکه جایگاه روابط عمومی در جامعهی ما باید به یک جایگاه ارزشمند تبدیل شود، ادامه داد:متاسفانه بسیاری از مردم با این حرفه آشنا نیستند و نگاه درستی به آن ندارند .
در ادامه نشست نیز کارشناسان روابط عمومی های حوزه های مختلف دانشگاه، مشکلات و چالش های حوزه خود را مطرح نموده و همچنین حاضرین پیشنهادات خود را در جهت بهبود وضعیت اطلاع رسانی در سطح استان و افزایش ارتباط با مردم با دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان نموده و تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ گردید.