X

اخبار

تاریخ انتشار: یکشنبه 07 آبان 1391
مدیریت مشارکتی راه حل اصلی توسعه دانشگاه است

  مدیریت مشارکتی راه حل اصلی توسعه دانشگاه است

امتیاز: Article Rating

دکتر جعفری زاده هدف خود را از قبول مسئولیت روابط عمومی اجرای مطالبه به حق ریاست دانشگاه در خصوص مدیریت مشارکتی عنوان کرد.وی گفت مشارکت و مدیریت مشارکتی یعنی درگیر شدن کارکنان در فرایند تصمیم گیری، دعوت از همه افراد به تفکر استراتژیک و قبول مسئولیت فردی برای کیفیت کار و تولیداتشان، حمایت و پاداش رفتار کارکنان که از دید آنها لحظه به لحظه ارباب رجوع را ارضا و عملکرد سازمان را بهبود می بخشد. در هر حالت، مدل مشارکتی، نظارت اصلی بر سازماندهی، تربیت و راهنمایی کارکنان، همچنین خودکنترلی را مستثنی نمی کند.عناصر اولیه پایه ای جهت مدیریت مشارکتی عبارتند از: تسهیل اطلاعات مربوط به مسائل کسب وکار و نتایج آن، جبران خدمت برای آن نتایج، دانشی که به افراد اجازه درک و سهیم شدن در آن نتایج را می دهد و داشتن قدرتی که آنها را در تصمیم سازی یاری رساند و موقعیت برای کسی که در آن کار می کند معنی دار نماید.دکتر جعفری زاده تاکید کرد اجرا و پیاده سازی موفق مدیریت مشارکتی نیازمند عوامل گوناگونی است که همراه آن هستند. در این میان، فرهنگی مناسب با ارزشهای معین که گروه - کاری اعتماد به پرسنل، اهمیت آموزش و... را حمایت کند حائز اهمیت است.مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد فرهنگ سازمانی در مرکز قرارمی گیرد، پس دراین حالت می تواند در نقش تسهیل کننده و یا حتی مانع یا عاملی بازدارنده ظاهر شود. به عنوان یک نتیجه باید گفت که سازمان قبل از تصمیم گیری جهت اجرا یا عدم اجرا مدیریت مشارکتی می بایست تحلیل قبلی و مقدم فرهنگ خود را مدنظر قرار دهد.درصورتی که فرهنگ سازمانی موانعی در راه اجرای یک سبک مدیریت مشارکتی ایجاد کند، سازمان باید از خود بپرسد که آیا ایجاد تغییراتی در فرهنگ آن مناسب است یا خیر. زیرا فرهنگ نتیجه یک فرایند اجتماعی پیچیده بوده لذا تغییر آن نه ساده و نه سریع است اما غیرممکن نیز نمی باشد. درواقع فرهنگ به تدریج شکل می گیرد، و نه تنها ایستا نیست لکن پویــاست و در گذر زمان به طور مستمر تغییر می کند. اصلاح و تعدیل فرهنگ سازمانی نیازمند گذشت زمان استقامت و شکیبایی است، چون این مسئله یکی از مهمترین واقعیتها در تغییر و دگرگونی است. چنین تحولی به تلاش، تفکر و اندیشه، دانش فرهنگ و استنباط و ادراک نیاز دارد. این وضعیت درمورد فرهنگهای محکم و ریشه دارتر دشوارتر است.دکتر جعفری زاده با اعلام این مطلب که در راستای اجرای این استراتژی مهم باید صبورانه و گام به گام حرکت کرد گفت انتظار نتایج سریع و آنی داشتن از اجرای این سبک مدیریت غیرممکن است. خصوصاً اینکه سازگاری و توافق با این سبک نیازمند ارتقای زیاد سطح آموزش، تغییرات سیستم اطلاعاتی، سیستم جبران خدمــــات پرسنل و سایر موارد است پس نمی تواند فوراً صورت گیردمسئول جديد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكي ايلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روابط عمومی از طریق مدیریت نهادی می کوشد تا خود نمونه ای از ارزش های سازمانی باشد و با فعالیت های خاص خود ارزش را به اثبات رساند و کارکنان روابط عمومی ها همواره باید توجه داشته باشند که هر نوع عمل یا گفتاری بر فرهنگ و ارزش های سازمان اثر می گذارد. دكتر آرش جعفرزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اين كه با اطلاع رسانی صحیح و برنامه ریزی می توان جامعه را با فعالیت های دانشگاه و وظایفی که بر عهده دارد آشنا ساخت، اظهار داشت: بعد ازسازمان آموزش و پرورش، بزرگترین اداره با حجم پرسنلی که دارد دانشگاه علوم پزشکی می باشد كه بايد با برنامه ریزی دقیق، روابط عمومی را یک واحد علمی و مستقل نشان دهیم و بتوانیم مساﺋل دانشگاه را به درستی برای مردم اطلاع رسانی و تشریح نماییم.وي در ادامه به تشريح تجارب و فعاليت هاي خود پرداخت و خاطر نشان نمود: در سال 1380در دانشگاه علوم پزشکی ایلام مشغول فعالیت شدم.در اولين سمت به عنوان ﻤﺴﺋول مرکز بهداشتی درمانی شماره 2 ارکواز ملکشاهی سال80انخاب شدم و همزمان با آن ﻤﺴﺋوليت مرکز بهداشتی درمانی روستای گنبد پیرمحمد را نيز بر عهده گرفتم. در ادامه نيز به عنوان ﻤﺴﺋول مرکز شبانه روزی شماره یک ارکواز ملکشاهی منصوب شدم.وي در ادامه اين مبحث اضافه كرد: در سال 82 به عنوان مدیر شبکه بهداشتی درمانی مهران به ادامه فعاليت پرداخته و اواخر سال 85 به عنوان کارشناس بیماری های واگیر هپاتیت و ایدز مرکز بهداشت استان حوزه معاونت بهداشت مشغول به خدمت شدم و همزمان با آن در بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) نيز فعالیت مي نمودم و در ادامه كار، ﻤﺴﺋوليت آموزش بسیجیان ، ﻤﺴﺋول پیگیری و هماهنگ کننده مساﺋل بهداشتی روستاهای سطح استان را تقبل نمودم.دكتر جعفر زاده بيان داشت: در سال 87 به عنوان مدیريت شبکه بهداشتی درمانی شهرستان آبدانان را بر عهده داشته و با توجه به این که ملکشاهی به شهرستان تبدیل شد به عنوان اولین مدیر شبکه بهداشت این شهرستان منصوب شدم و کارهای مربوط به راه اندازی و تکمیل شبکه را انجام دادم و پس از اين دوره به عنوان مشاور رﺋﻴس دانشگاه در دوره رياست دکتر ساکی انتخاب شدم و از تیر ماه سال 90 به عنوان مشاور رﺋﻴس دانشگاه و ﻤﺴﺋول پیگیری مصوبات سفرهای رﺋیس جمهور و رابط دانشگاه با مجموعه های استانداری و فرمانداری، پیگیر مساﺋل و مطالبات دانشگاه با وزارت نفت می باشم و در حال حاضر به عنوان ﻤﺴﺋول روابط عمومی و ﻤﺴﺋول پیگیری مصوبات سفرهای رﺋیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی خدمت می نمایم.

تصاویر
  • مدیریت مشارکتی راه حل اصلی توسعه دانشگاه است
ثبت امتیاز